Mes labai dažnai pasakojame tokį vadybinį anekdotą, kuris išties ne anekdotas, nes iš gyvenimo. Apie kavos aparatą.

Šitas anekdotas labai gerai suprantams visiems, kas yra turėję reikalų su IT įmonėmis, ypač su tomis, kurios užsiima programavimu. Programuotojai kavą geria tiesiog neįsivaizduojamais kiekiais. Bet jei kavos aparatas sugenda… Atrodytų, kas čia tokio, tiesa?

Sugedęs kavos aparatas.


Viena įmonė turėjo kavos aparatą. Visi gerdavo kavą, būdavo laimingi, visiems viskas buvo gerai. Bet kartą kavos aparatas sugedo. Na, sugedo, ir kas iš to?

  • Neveikia kavos aparatas – nesigauna kavos išsivirti
  • Nesigauna kavos išsivirti – niekas jos ir negeria
  • Niekas kavos negeria – reiškia, kad visi apsnūdę
  • Visi apsnūdę – reiškia, kad prastai dirbasi
  • Prastai dirbasi – reiškia, kad mažai darbo padaro
  • Mažai darbo padaro – reiškia, kad klientai mažai produkto gauna
  • Klientai mažai gauna – reiškia, kad mažai ir moka
  • Klientai mažai moka – reiškia, kad įmonė turi mažai pinigų
  • Įmonė turi mažai pinigų – reiškia, kad ir atlyginimams pinigų trūksta
  • Atlyginimams pinigų trūksta – tai ir atlyginimai maži

Ką reikia padaryti, kad atlyginimai padidėtų?

Neretai procesų sąveikos būna pakankamai sudėtingos, kad jų nesigautų lengvai pamatyti. Nors istorija apie kavos aparatą atrodo kaip anekdotas, būna įmonių (programavimo), kur sugedus kavos aparatui, įmonei būtų sunku išlikti.

Kad ir kiek būtų panašumų tarp įmonių ir jose vykstančių procesų, jos yra unikalios, skirtingos. Tik išsiaiškinus konkrečias problemų priežastis, galima kažką pagerinti. Gal būt problema yra kavos aparatas, bet greičiausiai ji nebus tokia paprasta.