Viena iš pačių dažniausių ir banaliausių procesų valdymo klaidų – tai bandymas išsyk implementuoti didžiulio sudėtingumo procesų valdymą, netgi neturint didelės patirties su žymiai paprastesniais procesais. Bet netgi ir turint didelę patirtį, dideli pokyčiai būna kraštutinai sunkūs, dažnai – beveik neįmanomi.

Žingsniai pajūrio smėlyje

Žingsnis po žingsnio ir galima kilometrus nueiti. Bet vienu šuoliu nušokti kilometrą neįmanoma.

Kad būtų aiškiau, įsivaizduokite, kad jūsų įmonė prekiauja kompiuteriais. Jūs turite kelis pardavėjus, jūs turite tiekimo vadovą, jūs turite internetinio puslapio administratorių, turite techniką, kuris taiso fizinius kompiuterių gedimus, turite kitą techniką, kuris taiso konfigūravimo problemas, turite dar ir trečią, kuris nuvažiuoja pas klientą kažką patvarkyti, o dar turite ir savo vairuotoją, kuris klientams prekes nuveža. Na, ir tas verslas kažkaip nusistovėjęs, viskas veikia.

Dabar įsivaizduokite, kad norite imti ir pakeisti verslą: kadangi IT maržos yra visiškai juokingai mažos (dažnai netgi mažiau, nei 5%), nutariate pradėti prekybą kosmetika, kur maržos yra dešimteriopai didesnės. Ir atrodo, kad viskas daugiau mažiau panašiai – kažkas turės tiekimu užsiimti, kažkas gal išvežios klientams, žodžiu, gal ir ne viskas visai taip, kaip su kompiuteriais, bet visvien panašu.

Kaip manote, ar įmanomas toksai šuolis vienu sykiu, taip tiesiog imant ir persijungiant nuo IT prie kosmetikos?

Akivaizdu, kad netgi labai gerai planuojant, toksai didžiojo šuolio pokytis yra beveik neįmanomas, ir tą gali pasakyti netgi žmonės, kurie su organizacijų pokyčių valdymu turėjo nedaug patirties. Tačiau jei pradėsite nuo labai nedidelių pokyčių, tai gal ir gausis.

Tačiau su tais nedideliais pokyčiais viskas reiškia, kad senas procesas turi išlikti veikiantis (įmonė turi ir toliau dirbti), tačiau kažkiek resursų turi būti atlaisvinta, kad galėtų užsiimti nauja veikla. Tai reiškia, kad netgi pradžiai jau reiks suplanuoti porą žingsnelių – kaip atlaisvinti vieną žmogų ir kaip pradėti startą nuo vieno žmogaus. Paskui – dar žingsnelio, paskui dar, dar ir dar, kol galų gale ir įvyks pilnas persijungimas.

Mažų žingsnelių principas sako, kad mažais žingsneliais galima gana greitai, lengvai ir visai saugiai nueiti didelį kelią, kurio įveikti vienu šuoliu būtų iš principo neįmanoma. Tačiau taikant tokį principą, reikia nuo pat pradžių priimti, kad viską reikia planuoti mažais žingsneliais. Kuo mažesniais, tuo geriau.

Šis principas labai susisiekia ir su projektų valdymo pagrindais (bet kuris projektų valdymas yra skaidymas mažais žingsniais), ir ypač su Agile, kur itin didelis dėmesys kreipiamas būtent į tų žingsnių mažinimą ir minimizavimą.


Pratura teikia procesų gerinimo paslaugas įvairiose srityse - projektų valdymo, tiekimo, pardavimų, gamybos, klientų aptarnavimo ir kt..

Susisiekite su mumis ir mes jums padėsime pagerinti procesus jūsų įmonėje: